Fillipsen Stressbehandling - få hjælp til at komme ud af din stress

Har du symptomer på stress eller er du sygemeldt med stress?

Har du brug for stressbehandling?

Gennem samtaler:

Når du starter forløbet, er du typisk:

  • Stresset
  • Ubevidst
  • Ked af det
  • Usikker og forvirret
  • Tænker negativt
  • I dine følelsers vold
  • Har fysiske symptomer
Stressbehandling når du kommer hos Fillipsen

Processen i stressbehandling:

Vi arbejder med dine tanker, dine følelser, din krop og din adfærd gennem samtaler, healing og vandring. Du får input, redskaber, øvelser, refleksioner, læring, forståelse og forandring gennem processen.

Vi arbejder os indad under processen, for at du forstår og lærer dig selv at kende og så bevæger vi os udad i processen, for at du kan bruge læringen til at stå ved dig selv og komme klogere og styrket ud og skabe det liv, du ønsker.

Stressbehandlingsforløb hos Fillipsen, vi skal igennem hjernetanker, hjertetanker, kropreaktioner og adfærdhandling

Når du slutter forløbet, er du typisk:

  • Ikke stresset længere
  • Bevidst og klogere om dig selv, dine processer og behov
  • Glad og kan sætte grænser
  • Kender dig selv og står ved den du er
  • Tænker positivt
  • Kan forholde dig til dine følelser
  • Har ro på din krop
Stressbehandling når du er færdig med et behandlingsforløb hos Fillipsen

Hej jeg hedder Birgitte, og jeg har virksomheden FILLIPSEN. Her arbejder jeg som Trivselskonsulent med forebyggelse og behandling af stress, og det gør jeg igennem samtaler og healing.

I dag vil jeg tale lidt omkring stressbehandlings faser.

Den aller første fase i stressbehandling det er faktisk at erkende at man har stress symptomer. Det er nok den sværeste fase fordi de færreste mennesker ønsker at erkende det og tænker at det nok går over af sig selv. Det ved vi at det gør det ikke så det er faktisk vigtigt at få taget fat inden at stress symptomerne udvikler sig til en regulær stress omgang, hvor man bliver lagt fuldstændig ned og skal sygemeldes fra sit arbejde. Så erkendelse af at man har nogen symptomer er første skridt til at komme videre og få det bedre.

Andet skridt er at man får sat tempoet helt ned og med helt ned mener jeg virkelig helt ned. Det vil sige at man skal skærer i sin kalender og så kender jeg alle undskyldningerne: “jamen vi har jo lovet tante Olga og vi har jo lovet vores venner det ene og det andet og vi har lavet hinanden vi skal det vi har aftalt de næste weekender osv.” Det nytter ikke noget, alt skal skæres væk. Sæt tempoet ned og det samme er det rigtig fint at dyrke motion som forbyggelse til stress men når man begynder at få stress symptomer så skal man sætte tempoet ned og det gælder også i forhold til motion. Så man kan cykle en langsom tur, gå en langsom tur, man skal ikke løbe Marton når man er i stress “mode” det kan kroppen simpelthen ikke tåle, det er et press den ikke kan tåle at være i. Så tempoet skal sættes helt ned og man skal bruge tiden på at restituere så kroppen får ro. Man skal have ro i hovedet og man skal have ro i kroppen. Jeg bruger healing i min virksomhed, hvis folk ønsker det til at understøtte den her balance med at finde roen igen fordi den giver ro i hovedet og ro i kroppen. Hvis man aldrig har prøvet den følelse så kan det at prøve healing være en oplevelse af at mærke at der findes en tilstand som er indre ro.

Fase tre det er at kigge på hvad det er der har udløst stressen og så derud fra arbejde med at få ændret nogen ting. Det er ikke nok bare at blive sygemeldt og komme hjem og gå og så få fred og ro, man bliver nødt til at kigge på sig selv og kigge på ens mønstre, vaner, adfær, aktiviteter og få vurderet på, hvad der skal laves om for at mit liv bliver sådan at jeg kan være i det. Når man har stress så er det fordi man har flere aktiviteter eller mere inde i sit hovede end man kan tåle med de ressourcer man har.

Har du brug for at få kigget på det. Har du brug for at få hjælp til din vej tilbage ud af stressen, så skal du være meget velkommen her hos Fillipsen.